söndag 26 april 2009

Söndag




Dagen började med disk, disk och åter disk, men JAG GILLAR DET!!! Det är så rogivande att diska, skölja i hett vatten och torka det glansigt och klart. Samtidigt lyssnar jag på radion på ett program som heter "Mannheimer & Tengby", de är mysiga och ger lite råd och tips om diverse saker.


Gårdagen var jättefin. Den började med att vi fick ett överraskningsbesök av vår vänner Linda och Bengt från Ängelholm som kom med sin husbil. Vi träffade dem på stranden i Hua Hin förra vintern och även denna säsongen i Thailand. Har gjort ett par utflykter tillsammans, ätit ute och haft mycket trevligt ihop, men de har inte varit hos oss här hemma. Vår kontakt i Sverige har endast varit via mail så vi blev verkligen glada att se dem här, så det blev kaffe och bullar och många glada minnen.


På kvällen kom då Lotta och Andreas med familjer. Middagen blev väldigt uppskattad. Vi började med var sin halv avocado med smögensallad och en rostad "snibb", därefter varmrökt chilli-lime marinerad lax med alla tillbehör och till kaffet... ja, vad då? Jo Säby mandeltårta som jag toppade med mixade hallon och blåbär. Gott, gott!!! Själv blev jag förärad med röda pelargonier och ett Lycka till-kuvert med lotter. De tänker jag inte skrapa förrän på "min" dag nästa vecka. Även goda, spännande grillsåser och en härligt doftande duschcreme fick jag. Kan man vara annat än nöjd? Det var en underbar lördag i april, vi hade det jättemysigt tillsammans.
Men saknade Caroline och Martin!!


I eftermiddag är det åter fest, nu 18-årskalas i Eslöv!!

1 kommentar:

Ninni sa...

Åh, vilken mysig och god kväll vi missade igår! Men, vi njöt av era thai-gotter och tänkte på er. Kramkram