fredag 17 april 2009

Äntligen fredag...





























är det säkert många som säger, men för en pensionär är nästan alla dagar fredagar. Idag har jag känt att något måste ske så jag började med ett par maskiner tvätt som viftade torrt ganska fort i vind och sol. Det är härligt att köra ner näsan i torr utomhushängd tvätt!! Det doftar härligt. Sedan fortsatte jag och mannen till Åhus och tog en lång runda, på en och en halv timme, med två nödiga hundar. Solen strålade från en klarblå himmel och havet var lugnt och vackert. Hemma igen blev det, efter juice och kaka, lite frösådd, sallad, persilja och rädisor. Nu får vädret verkligen hålla i sej så att de kommer upp snart. Salladen brukar bli toppenfin. Gräsklipparen startade, men oj vad den rök, ser knappt Sven. Nu har jag läst färdigt boken och den var jättebra, så nu får det bli veckotidningar som Lotta lämnat till mej i mängder. Kanske jag kan hitta något gott recept till ikväll!

Inga kommentarer: