måndag 11 maj 2009

Måndag

Hjälp mej Sven, jag satt sönder min pall!!!!
En bukett, plockad i min trädgård, till min kära syster.




Degebergas fina golfbana



Dagen började tidigt, redan klockan fem var frukosten framdukad. En titt på termometern och den visade plus två och så var det dags för första rundan på detta året på vår fina golfbana. Vi gick nio hål i härligt, friskt, men lite kallt väder och det gick över förväntan bra.




Klockan elva var det dags för Sven att besöka doktorn på urologen och få reda på proverna han lämnade förra måndagen och de var jättebra!!!!! Alltid lite nervöst, man vet ju aldrig hur sjukdomen kan sprida sej. Ytterligare två år ska han lämna prov och vi hoppas att de alltid är bra.




Min kära syster Ingrid bjöd på god middag och rabarbersoppa till dessert. Vi åkte sedan till Furuboda med syrran och hade en fin kaffestund med goda kakor i hennes uterum. Tillbaka till Kristianstad tog Ingrid bussen och vi åkte hem. Just nu håller bröddegen på att jäsa och tvättmaskinen är igång




Ja, så har denna måndagen gått. Ikväll ska vi ringa Bryssel och önska Caroline och Martin en fin resa till Barcelona och imorgon skjutsar vi Lotta och Robban till tåget för vidare färd till Köpenhamn och sedan flyger också dom till Barcelona. Hoppas de fyra får riktigt härliga dagar. Är väldigt avundsjuk, tycker själv att den staden är så fantastiskt fin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Tack för hälsningen, kram från Brysslingarna

Lite av var... sa...

Vad glada vi blev att Svens prover var bra!!! Kram till er